8 Haziran 2009

Yoğurtlu Enginar salatası


Enginarı daha önce böyle yememiştim. Kereviz salatasından esinlendim. Biz şimdiye kadar iç bakla ile birlikte zeytinyağlı yemeğini yapıyorduk. Bir de anneannem dolmasını yapardı. Bence dolması mükemmel bir lezzet. Ben henüz dolma denemeye cesaret edemedim.

Salata için yoğurt, sarımsak, ceviz ve temizlenmiş enginar gerekiyor. Ben pazardan enginarı hazır temizlenmiş çanak olarak çıkartılmış şekliyle aldım.Dikkat etmeniz gereken tek şey enginar çabuk karardığı için pişirene kadar limonlu suda tutmanız.

Miktar vermiyorum, çünkü artırıp azaltabilirsiniz. Ben 3 adet enginar kullandım. Sarımsak ve cevizleri dövdükten sonra yoğurtla(isterseniz süzme yoğurt) biraz da tuz ekleyerek karıştırın. Enginarları birazcık limon sıktığınız suda haşlayın. enginarları servis tabağına alın. Üzerine kaşık yardımıyla yoğurtlu karışımınızı paylaştırın. Afiyet olsun.

2 yorum: