20 Ocak 2009

Portakallı Tarifler


Tariflerimiz Portakallı Yüzükler ve Rengarenk Tatlı
Yüzükler için;
150 gr. margarini 3 dk çırpın.1 çay bardağı toz şeker, 1 poşet vanilin, 1 portakal kabuğu rendesi, 1 yumurta ekleyip çırpmaya devam edin. Karışıma 1,5 su bardağı elenmiş un, 1/2 çay bardağı buğday nişastası, 1 su bardağı dövülmüş badem (ben fındık-ceviz karışımı ekledim) ekleyip mikserin en düşük devrinde iyice çırpın. Krema torbasına koyun ve yuvarlak halkalar oluşacak şekilde yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye aralıklı olarak sıkın, 170 derece önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin.(yanlış hatırlamıyorsam çok çabuk pişti 20 dakikayı bulmadı) 1 su bardağı pudra şekerini 3 yemek kaşığı portakal suyuyla karıştırıp üzerine sürün(ben yalznıca pudra şekeri serptim) Bu sabah kahvaltıda eşim bir tane alıp tadına baktıktan sonra hemen ikincisini aldı, sanırım böylelikle test edilip onaylanmış oldu.Kurabiyeden çok bisküviyi çağrıştıran bir lezzet.
İkinci tarifimiz de benim öğrencilik yıllarımdan. Ben adını rengarenk tatlı koydum.Öğrenciyken az malzemeyle yenilebilir birşeyler çıkartmak konusunda herkes birer usta olup çıkıyor. Bir arkadaşımla birlikte canımız tatlı istediğinde mutfakta ne varsa onları kendi çapımızda tatlıya çevirirdik.Vereceğim miktarlardan küçük boy borcam kalıbı kadar çıkıyor tahminen 5-6 dilim.
1,5 su bardağı su
2,5-3 kaşık portakallı oralet
2,3-3kaşık vişneli oralet
2 kaşık nişasta
1,5 kaşık pirinç unu
3-4 tatlı kaşığı toz şeker
pötibör bisküvi
Bir tencereye su, portakallı oralet (bu tarz sıcak suda eritilerek içilen meyveli granül şeklindeki çayların genel geçer adı bu olduğu için böyle yazdım), nişasta ve pirinç ununu koyup sürekli karıştırarak pişirin.Arzu ettiğiniz bir borcam kalıba önce ufaladığınız bisküvileri sonra pişirdiğiniz muhallebiyi dökün. Muhallebinin üzerine tekrar ufaladığınız bisküvileri yayın.İkinci kat için muhallebinizi vişneli oraletle hazırlayın.Vişneli muhallebinizi de bu katların üzerine dökün.Ben elimde vişneli ve portakallı oralet olduğu için bu ikisiyle yaptım ancak 3-4 katlı da yapmak mümkün, her kat için arzu ettiğiniz oraletle muhallebinizi hazırlayıp gökkuşağı gibi bir tatlı elde edebilirsiniz. Buzlukta bir kaç saat ya da buzdolabında bir gece bekletin. Üzerine hindistan cevizi ve varsa toz antep fıstığı serperek servis yapın. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder