24 Nisan 2009

Patatesli Kiş


Bu benim ilk kiş denemem, tart kalıbım olmadığı için kelepçeli kek kalıbında(25 cm çapında) pişirdim. Ben beğendim umarım siz de beğenirsiniz.

Hamur için:

1 bardak un

2 tepeleme yemek kaşığı tereyağ

1 tutam tuz

4 yemek kaşığı su


İçi için:

2 adet orta boy patates

kaşar peyniri rendesi

2 yemek kaşığı un

2 bardak süt

Maydanoz, tuz, karabiber

Hamur için gerekli un,tuz, tereyağını karıştıp suyu da ekleyin, yoğurun, biraz buzdolabında dinlendirin. sonra hamuru kalıbınıza göre açın. Ben un serpmeden açtım yağlı olduğu için yapışmadı ama garanti olsun isterseniz biraz un serptiğiniz tezgahınızda açın. Hamuru kalıba yerleştirin. Ve biraz daha buzdolabında dinlendirin. Bu arada un, tereyağı ve sütünüzle beşamel sos hazırlayın. Beşamel sos için tereyağında unu biraz kavurun, çok kavrulmayacak, renginin biraz dönmesi yeterli. Sürekli karıştırarak sütü azar azar ilave edin. Kısık ateşte kıvamını bulana kadar pişirin. Sonra iki adet patatesinizi rendeleyin,tuz ve karabibele tatlandırın. Beşamel sosa ilave edin. Kıyılmış maydanozu da ekleyin karıştırın, hamurunuzun üzerine dökün. Bence hazır pek çok taze yeşillik varken taze nane, dereotu belki taze soğan da olabilir, onlarla lezzetini arttırabilirsiniz, ben evdekilerin yemeyeceğini düşünürekten maydanoz dışında bir şey koymadım. 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirin. Fırından çıkarmadan biraz önce kaşar serpin kaşarlar eriyince sıcak sıcak servis yapın.

Bu tarifimi 41. hafta PDÇS etkinliği için yemekelişleri arkadaşıma gönderiyorum.

4 yorum:

  1. yemekelisleri25 Nisan 2009 09:07

    tesekkür ederim gene beklerim

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine saglık harika olmuş emegine saglık sevgiler

    YanıtlaSil
  3. patatesleri önden haşlamıyoruz değil mi?

    YanıtlaSil