11 Mart 2010

Elmalı Üzümlü Cevizli Beyaz Lahana Salatası


Tarifin orjinalini "tarif defteri"nden aldım. Oradaki tarif şöyle:

1/2 orta boy lahana, 1 ekşi elma (tercihen arap kızı), 1 avuç kuru üzüm, 2 avuç ceviz, 1 bardak yoğurt, 2-3 kaşık elma sirkesi, 2-3 kaşık zeytinyağı, 1 tatlı kaşığı tane kimyon (ya da toz kimyon veya tarhun) tuz, karabiber Lahanayı çok ince kıyıp bütün malzemeyi karıştırın.


Benim uyguladığım şekli ise şu şekilde:

Bir küçük boy lahananın beşte biri kadarını ince ince doğradım. Göz kararı koydum ama zannediyorum 1 çay kaşığı kadar kimyonla lahanayı ovdum. Yarım elmayı rendeledim. Ekşi elmam olmadığı için kırmızı elma kullandım. Bence yakıştı. 1 kaşık üzüm sirkesi, 2 tepeleme kaşık yoğurt, bir kaşık mayonezi karıştırıp lahanaya ekledim. Karabiber koymaya cesaret edemedim. Tuz ve göz kararı koyduğum kuru üzümlerimi de ekledim. Salata hazır. Afiyet olsun.


Yerken bir yandan ne kadar enteresan derken diğer yandan da hımm ne güzelmiş dedim. Özellikle üzümü az koymuştum ama üzümlü kısımlar daha lezzetli geldi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder