18 Aralık 2012

Bir doğum günü sofrası ve kumpir taklidi

Tema fikri düşüneneler için bizim temamız kelebek idi. Şu an masadan net anlaşılmıyor ama kelebekli pasta tabakları ve peçete kullandım. Pastamız kelebekli idi. Tavandan da kelebekli  süslerimiz sarkıyordu. Çok abartıya kaçmamaya çalışaraktan ufak hoşluklarla oluşturduk temamızı.
Menü klasik sayılır ama fikir vermiş olur sizlere.
Un kurabiyesi(kelebekli kalıpla şekil verdim)
Kakaolu ıslak kurabiye(arşivde tarifi var, sadece yağ olarak 50 gr margarin 1 aida bardağı sıvıyağ kullandım)
Mercimekli köfte
Kıymalı börek
Tavuklu şehriye salatası
Kolay kumpir
Annemin getirdiği sarmalar
Arkadaşımın getirdiği hindistan cevizli kurabiye
Kumpir için 10 adet patatesi haşladım, ben pratik olsun diye kabuğunu soyup doğrayıp düdüklü tencerede haşladım. Mümkün olduğunca az suda haşlamaya çalıştım. 10-15 dakika yeterli oldu. Piştikten sonra suyun fazla gelenini süzüp patatesler sıcakken hemen 2-3 kaşık tereyağı ve bolca rendelenmiş  kaşar ekledim. İyice karıştırdım. Püre yapmaya yarayan aparatla iyice ezdim. Borcam tepsiye yaydım. Üzerine dilimlenmiş siyah zeytin, konserve tane mısır ve dilimlenmiş sosis koydum. Servis edeceğim zaman fırına verdim. Sanırım bir beş dakika yeterli olmuştur. İsterseniz ketçap ve mayonezle süsleyebilirsiniz. Ben sevmeyen olursa diye üzerine koymak yerineketçap ve mayonezi sofraya ayrıca getirdim. Ayrıca porsiyonluk servis yapmak isterseniz kağıttan kek/muffin kalıplarıyla servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder