28 Mayıs 2009

Tam Buğday Unlu Pişi


Pişi genelde beyaz un ve yaş maya ile yapılır. Ben bu sefer tam buğday unu ve instant maya ile denedim. Daha az kabarmakla birlikte daha az yağ çekti lezzeti de güzel oldu. Hazırladığım hamurları oğlumla birlikte kurabiye kalıplarıyla kestik, böylece hoşça vakit geçirmiş olduk.

2,5- 3 bardak tam buğday unu

1 paket instant maya, birazcık sıvı yağ ve su.

İnstant mayanın özelliği direkt olarak una karıştırılması. Su miktarını vermedim çünkü suyu azar azar hamur kıvamını bulana kadar ekleyebilirsiniz. Sert bir hamur olmasın. Hamurunuzu yaptıktan sonra vaktiniz varsa üzerini nemli bir bezle örtüp 1 saate yakın bekletin. (vaktiniz yoksa yarım saat de yeter diye düşünüyorum ama ne kadar kabarırsa o kadar iyi) Yağladığınız tezgahınızda, ister ceviz büyüklüğünde aldığınız hamuru elinizle yayıp ortasına delik açarak, ister merdaneyle açıp bardakla keserek isterseniz benim yaptığım gibi kurabiye kalıplarıyla şekil verin. Daha sonra derin bir kızartma tenceresinde bol ve kızgın yağda her iki tarafını da kızartın. Daha sonra kağıt havlu serdiğiniz servis tabağınıza alın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder