8 Ocak 2009

Karnıbahar mücveri


Karnıbahar mücveri mi desem köftesi mi desem bilemedim. Haşladığım karnıbaharı tek tek yumurtaya ve una bulamaya üşendiğim için spontane gelişen bu tarifi çok sizlerle de paylaşmak istedim. Ayrıca da çok bereketli oldu.Önce karnıbaharınızı tuz atarak suda haşlayın.Suyunu süzün.Geniş ve derin bir kasede iki yumurtayı çırpın. Yarım su bardağından biraz fazla unu koyun karıştırın. Karnıbaharları da iyice ezerek koyun, ben elimle yoğurur gibi yaptım.Bir tavaya bolca sıvıyağ koyun ve yağı iyice kızdırın. Mücver yapar gibi bir kaşık yardımıyla alıp tavaya koyun ve hafifçe bastırın. Bir tarafı kızarınca diğer tarafını çevirin. Kağıt havlu koyduğunuz bir servis tabağına alın. İsterseniz üzerine sarımsaklı yoğurt dökerek servis yapın.

2 yorum:

  1. Bence böyle daha kolay ve lezzetli oluyor. Acaba fırında pişirilebilir mi?

    YanıtlaSil
  2. Tam olarak ölçülerini hatırlayamamakla birlikte karnıbaharı fırında pişirmeyi denedim. Çok hafif olduğunu söyleyebilirim ve de daha pratik ancak bu kadar lezzetli değildi.

    YanıtlaSil