30 Aralık 2008

Aşure


Bolulu Hasan Ustanın reklam amacıyla dağıttığı 2009 yılı takvimi ocak ayında Aşure resmi var.Yaklaşık 10 gündür masamın üzerinde ve her gün ona baktıkça oluşan aşure yeme isteğime daha fazla karşı koyamadım ve hazır bir aşure denedim.Ben paketin üzerinde yazan su miktarından farklı miktarda su kullandım ve biraz da süt ilave ettim.O yüzden tarifi sizinle paylaşmaya karar verdim. Hazır Aşure paketinde 4 bardak su diyordu ama ben bir bardak daha su ve yarım bardak süt ilave ettim.Paketin üzerinde yazdığı şekilde pişirdim. Süsleme için fındık kuru üzüm kavrulmuş susam ve nar kullandım ama narlarınız yeterince tatlı değilse ilave etmemenizi öneririm. Ben evde olmadığı için eklemedim ama badem ve yer fıstığı da çok güzel oluyor. Bence kuru yemişi ne kadar bolsa o kadar lezzetli oluyor. Badem eklemek isterseniz kabuğunu kolayca soyabilmek için bademleri sıcak suda biraz haşlamanız gerekiyor. Soğuyunca kabukların kolaylıkla çıktığını göreceksiniz.

1 yorum: