30 Aralık 2008

Yıldız Şehriyeli Bulgur Pilavı


1Bardak Bulgur

2Bardak sıcak su

Bir tepeleme kaşık yıldız (ya da arpa) şehriye

Bir tepeleme kaşık tereyağı

Bir tencereye az bir miktar ayçiçek yağı koyun. Şehriyeleri koyup kavurun, kahverengileşmeye başlayınca tereyağını ekleyin.Tereyağı eriyince bulgurunuzu ilave edip, biraz kavurun. Kaynamış iki bardak suyu, arzu ettiğiniz miktar tuzu ekleyip tencerenizin kapağını kapatın ve kısık ateşte pişirin.Suyunu çekince demlenmeye bırakın.Pilavınız servise hazır. Ben vişne kompostosu ile servis yaptım.Vişneleri yazın yıkayıp ayıklayıp derin dondurucuya atmıştım. Ölçmeden yaptım ama özetle vişneleri üzerini epey geçecek kadar suyla pişirip, piştikten sonra şekerini ilave edip bir taşım daha kaynattım.Şekerini ayarlamak için tadına bakmak şeklindeki en pratik yöntemi kullanıyorum. Eğer çok şekerli olmuşsa yerken biraz daha soğuk su ilave ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder