30 Aralık 2008

Patates Köftesi


Ben kahvaltı için yapmıştım ama çay saatleriniz ve hatta ana yemeğiniz yanında garnitür oluşturmak için de uygun.

3 adet orta boy patates.

Kaşar peyniri

1 adet yumurta

Galeta unu

Tuz, karabiber

Patatesleri haşlayın. Ben eğer vaktim kısıtlıysa kabuklu olarak haşlamak istiyorsam düdüklü tencereyi(10 dakikada haşlanıyor) kabuksuz olarak haşlayacaksam kabuklarını soyup doğrayarak normal tencerede haşlamayı tercih ediyorum. Haşladığınız patatesleri bir çatal yardımıyla püre haline getirin,rendelediğiniz kaşar peynirini, tuz ve karabiberi ekleyin. Elinizle şekil verin. İki ayrı tabağa çırpılmış yumurtayı ve galeta ununu koyun. Önce yumurtaya sonra galeta ununa bulayın. Bol kızgın yağda kızartın. Kağıt havlu koyduğunuz bir tabağa alın. Çok yağ çekmeyen bir tarif ama yine de fazla yağını aldırmakta yarar var. Köfteleriniz servise hazır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder